pühapäev, 8. detsember 2019

reede, 6. detsember 2019

Kaks viimast nädalat :D

Hei!

Tore, et tunned huvi mu tegemistest praktikal. Kolmas nädal möödus väga kiiresti. Esmaspäeval ja teisipäeval aitasime Arvist pakkismis robotiga. Kolmapäeval me lihtalt istusime, peale lõunat andis meie praktika juhendaja meile Tech Industry 2019 messi piletid. Neljapäeval läksime siis messile. Messil oli väga palju põnevaid firmasid ja isegi eestlased olid kohal. Reedel aitasin jälle Arvist. Reede õhtul olime koos oma inda sõpradega. Nädalavahetusel me ei teinud midagi sest polnud tuju.

Neljas nädal algas jälle Arvise aitamisega kuni teisipäevani. Kolmapäeval ei saanud enam Arvist aidata, sest ta läks opile seega istusime lihtsalt kontoris arvutites, meie praktika juhendaja saatis meid varem minema. Neljapäev oli üldse täiesti vaba, peale lõunat läksin ma vanalinna mängima, kus teenisin 1h 55 euri(PS peaks mainima, et lätlased väga pooldavad tänavamuusikat).Reedel aitasime Peruza logoga kleepse konveieri peale panna ja tõstsime pakkimis roboti juurest euroalused ära, 20 minuti pärast lasi meie praktika juhendaja meid minema, sellega lõppes ka meie praktika Riias.

Kolmas nädal ja Neljas Nädal

Kolmas nädal
Esmaspäeval ja teisipäeval aitasime jälle nende hingede tõstmisega, mis läks ikka pikka aja peale igavaks ära.
Kolmapäev oli rahulikum päev ja siis anti veel minule ja Ergole piletid üritusele Tech Industry 2019, mis toimus 28. novembrist kuni 30. novembrini.
Neljapäeval siis läksime sellele üritusele ja oi seal oli minule ikka väga huvitavaid asju. Suurem osa oli enamus seal Läti firmad ja muidugi paar eesti firmat oli ka seal ja muude ma omasi oli ka.

Neljas nädal hakkas meil samamoodi kuidas kolmas nädalgi. Tegelesime sama asjadega kuni teisipäevani. Kolmapäeval olime enamust aja arvutites ja me saime Ergoga varem ära. Neljapäev oli meil vaba. Reedel läksime praktika kohta viimast päeva ja anti meile ülesanne kleepida firma logod konveierile. Proovisin niimoodi saada, et õhu mulle ei tuleks, aga ikka tuli.

kolmapäev, 27. november 2019

Heihopsti

Nojah, kõik alustasid siin alles kolmandal nädalal blogi kirjutamist, eks ma püüan kah. Räägin jutti sellest, mis meeles on.
Tähelepanu! Jutt tuleb üpris pealiskaudne, kuna seda blogi loevad Ergo vanemad ka:)

Nägime hommikul Riiga sõites Tallinna teletorni, nii ütles Ergo Riia teletorni kohta igatahes. Bussist väljudes hüppasime oma suurte kottidega overpriced taksosse, mis oligi põhimõtteliselt meiesuguste turistide rahalürpimiseks mõeldud. Kui jõudsime hotelli ajasin meie asjad vene keeles kõik korda ja kolisime sisse. Tuba on üsna sarnane sellele, mis on meil Koplisgi ainult et umbes kolm korda suurem, küll aga kolm korda kallim ka. Köögis polnud mikrokat, ega ahju, mis valmistas pettumust, aga vähemalt pakuti kõiki nõusi k.a pannid ja potid, mida tuli adminnilt juurde küsida. Nett on, aga vahest õhtuti kisub kohe liiga aeglaseks. Igatahes too päev ostsime veel Narvesenist viiekaga 24h bussipileti ja trippisime linna peal ringi. No ja Kamenik tegi KFC-s välja, et näidata kui KVALITEETNE see kana ikka on. Midagi muud märkimisväärset ei toimunud too päev vist.
Järka päev käisime Riia kutseõppeasutuses ja käisime linna peal.
Siis tutvusime praktikakohtadega. Ma sain Sakreti betoonitehasesse - kas pean tõesti midagi enam mainima? Küll ma pärast mainin. Teised said Peruzasse ja kui aus olla siis see koht tundus märksa innovatiivsem ja rangem ka, niiet mingil määral mul joppas ikka, sest mul on eelnev kogemus sarnases tehases töötamisega ja seda korrata väga ei soovi.
Tehasest siis. Jõudsin kohale, tööriided selga ja surub juba mehaanikust praksijuhendaja kätt. Edgar on chill mees, viskab nalja, suht leebe ka nagu kogu õhkkond selles kohasgi, aga tegelt on ta seal 15 aastat juba töötanud ja teab väga palju. Lasi mul ainult mingit lihtsamat sorti elektrimootorit lahti nokitseda ja uuesti kokku panna, aga asi seegi. Mul oli tehases ülitimm ka selles plaanis, et leidsin kohe 3-4 töölist, kellega sai vene keeles juttu puhuda, seega isegi kui teha polnud midagi sain ikka kuidagi aega sisustatud või vähemalt ei tundnud end üksikuna. Märgin veel ära, et ma sain tavaliselt kahe aeg ära, samal ajal kui teised vennad pidid Peruzas kuskil 4-5ni tiksuma ja ega nende töö põnev ka polnud. Mina aga olen praeguseks hetkeks saanud näha meie tehase 10. korruselt uhket Riia prügimäge, parandanud ühel töölisel relaka ära, pannud kokku mingi asünkroonse reversiivse käiviti vms, kihutanud tehase peal Kaho tolmupühkijaga ringi, vahetanud kõikidel tehases olevatel liikuvatel osadel määrdeainet ja niisama tundide kaupa YouTube'i videosid vaadanud, sest millegipärast Läti betoonitehases on parem nett kui Eesti koolides.

esmaspäev, 25. november 2019

Teine nädal

Esmaspäeval oli Lätis iseseisvumispäev ehk see oli vaba päev, aga mina olin sellel ajal kodus. Kuigi plaan oli tulla tagasi Riia esmaspäevase kella 17.20 bussiga Tartus, aga tollele reisile olid piletid kõik välja müüdud siis pidin öise reisiga leppima ehk pidin võtma teisipäevase 01.05 kellase reisi ehk Riiasse jõudsin umbes natuke peale kella nelja ja siis umbes 45 minutit ootasin bussi, et saada ühika juurde. Jõudsin natuke olla ühikas ja sain natuke söödud ja siis tegin minekut praktika koha poole. Natuke raske oli teha pool unise peaga tööd, aga kuidagi sain töö tehtud. Pidin panema mingisugustele festo kaablitele ühendused külge, aga neid ka tegin tükk aega, sest koguaeg tuli mingi viga välja nende kaablite juures, et mul läks suht terve päev nende kaablite peale ja neid kaableid polnud palju, ainult neli tükki.

Kolmapäev(20.11.2019)
Tegelesime jälle selle sama projektiga, millega me tegelesime. Ergo tõstis ikka hingesi lindile ja mina tõstsin talle ette neid. Otseselt väga midagi huvitavat ei teinud.

Neljapäev(21.11.2019)
Pidime natuke arvutites tegelema sellega, et me saaks mingi suguste festo kettastega ühendust, et me saaks neid asju, millega neid hingesi kasti tõsteti mängida või noh katsetada, aga siis otsustas, et meil alumisel korrusel internet pole ja tegelesime sama asjaga millega me tegelesime kolmapäeval.

Reede(22.11.2019)
Mina sain vähemalt enda poolelt asjad allalaaditud, mis me pidime neljapäeval tegema ja siis meil oli see, et meie sülearvutid on liiga head, et neil polnud interneti porti siis pidime läbi wifi ühenduma sellele festo kettale. Muidugi ainult mina süvenesin sellele teemale, sest Ergo oli enamus ajast nende hingedega hõivatud. Aga siis kui natuke pikkem paus oli siis pidi Ergo samasi kaableid tegema, mis ma teisipäeval tegin. Mei saime natuke veel vedada kaableid ka, muidugi mina rohkem. Vedasime stopp nuppu juhtmeid ja vilkuri(või mingi tulede) juhtmeid, et suht põnev päev oli meil.

Esimene nädal

Pühapäev(10.11.2019)
Ärkasin pühapäeva hommikul vara üles, et jõuda kella 5.25 bussile, mis Tartu bussijaamast Riia poole hakkas liikuma. Jõudes Riia bussijaama oli meil kõigil palju kotte täis riideid ja asju ja me vaatasime kui kaugel asus meie ühiselamu. Vaatasime umbes 2 kilomeetri kaugusel kui kõndida, aga meil oli palju raskeid kotte siis võtsime kamba peale takso, et ühikasse jõuda. Saime kamba peale takso, mis maksis 10€. Jõudsime siis ühikasse, saime võtmed ja kaardid kätte, aga alguses anti üldse teise ruumi võti, mis asus seitsmendal korrusel, aga Ergo ja Jaroslav olid viiendal korrusel, aga sai see asi ka kiirelt lahentatud. Saime tuppa ära, pakkisime natuke juba lahti asju ja siis läksime linna peale. Alguses läksime kohe ühika vastas asuva kaubanduskesksusse ja ostsime kioskist 24h ühistranspordi piletid, millega sai sõita trollibussiga, bussiga ja trammiga. Sai ära ostetud, läksime bussiga edasi linna peale. Alguses läksime ainult Ergo järgi, käisime muusika poodides jne jne, siis läksid meil kõhud tühjaks, mina pakkusin välja minna KFC, kus on väga hea friteeritud kana tiivad jne, aga alguses läksime hesburgerisse ja peale seda läksime KFC-sse ja Ergo ja Jaroslav ei kahetsenud seda, sest see oli esimene kord, kui nad said KFC kana. Peale söömist läksime poodidesse vaatama, mis poode Riias on. Muidugi ma unustasin oma kõik kolm kõrvaklappi paari maha, et siis esialgu mina otsisin omale kõrvaklappe. Õhtuks leidsin omale ühest arvuti poest Riias kõrvaklappid. Lõpuks kui me õhtuks väsinud olime siis sõitsime bussiga tagasi ühikasse. Mina sättisin oma arvuti üles ära. Riia ülikooli ühiselamu internet pole just kõige parem, aga noh esimesel õhtul saime kuidagi viisi hakkama.

Esmaspäev(11.11.2019)
Ärkasime kell seitse üles ja asusime Riia tehnika kolledži poole minekut, esialgu ootasime vanalinna osas olevas kolledžis. Mingi ajapärast tuli üks inimene, kes töötas selles kolledžsis ja juhatas meid teise linna otsa, kus oli rohkem meie erialaseid asju. Minule, Ergole ja Jaroslavile tutvustati enam jaolt metalli osakonda selles kolledžis ja seal oli igasuguseid erinevaid pinke(Laser lõikusest kuni automaatse treipingini). Siis küsiti, mis sugune meie kooli logo näeb välja ja siis pakuti välja, et joonistame AutoCADis need ja pärast laseriga lõigata välja. Sai välja lõigatud ja siis olime vabad. Siis avastasime, et meil said 24h bussi piletid läbi ja läksime riia bussijaama ostma siis 30 päeva piletid ja siis läksin ühikasse tagasi ja istusin rahulikult arvutis.

Teisipäev(12.11.2019)
Ärkasime umbes seitsme aegu üles ja hakkasime siis praktika kohtadesse minema. Esimene koht oli Jaroslavi SIA Sakret ehk betooni segu firma. Jõudsime kella 9 sinna, tehti meile ekskursioon sellest firmast ja see oli väga tolmune ja ma ei saanud mitte mõhkugi vene keelest seal aru, sest seal oligi põhiliselt vene keeles rääkimine. Saime sealt minema, siis oli vaja minu ja Ergo praktika kohta saada. Läksime siis Jaroslavi praktika kohast kesklinna ja sealt edasi buss number 16 edasi. Alguses läksime vale number 16 bussiga ja siis pidime natuke ootama kuskil pära põrgus. Minu ja Ergo praktika koht meie ühika juures on umbes 26 kilomeetrit. Ootasime siis selle õige buss number 16 ära ja saime umbes kella ajaliselt täpselt õigesse kohta. Minu ja Ergo praktika kohaks sai SIA PERUZA. Jõudsime kohale võeti meid kohe hästi vastu. Tutvustati firmat, millega nad tegelevad jne jne. Siis tutvustasime me ise end ja siis läksime selle firma ekskursioonile ja see on huvitav, millega nad tegelevad. Nad disainivad, siis ehitavad ja progameerivad erinevaid liine, et oleks vähem inimesi liini peal tööl. Ja siis oli meil rohkem kui tund aega tagasi sõitu ühikasse.

Kolmpäev(13.11.2019)
Ärkasime jälle umbes kella seitsme aegu, aga noh saime aru, et peame natuke varem ärkama, et jõuda õige aegselt praktika kohta. Kohe kui me praktika kohta jõudsime, pandi meid kohe tööle. Mina hakkasin vedama pneumo voolikuid esimese haaratsi juurde ja Ergo pidi mingi suguste euroaluste portede hingesi panema lindile, et haaratsid saaksid tõsta neid kasti.

Neljapäev(14.11.2019)
Ärkasime siis natuke varem ehk umbes kella kuue aegu, aga saime teada, et peame olema praktika kohas kella kaheteist kümneks. Et siis sõime ära ja olime natukest aega ühikas Ergoga ja umbes kella kümne aegu hakkasime liikuma. Jõudsime sinna ja meie praktikajuhendaja, seletas meile ära, mida me saame teha, kui teda veel kohapeal ei ole. Siis pärast sain mina varem ühikasse ja Ergo läks kuhugi ettevõttesse edasi praktikajuhendajaga.

Reede(15.11.2019)
Ärkasin üles umbes kella kuue aegu ja ei tundnud just kõige paremini end ehk ma jäin ühikasse ja Ergo läks praktika kohta.

Teine nädal

Heihopsti!

Tore näha et oled jälle lugema tulnud. Esmaspäeval oli Läti iseseisvumispäev, see tähendas, et meil oli terve päev vaba. Käisime Jaroslaviga linnapeal ringi ja vaatasime Riia linna päevavalges. Õhtul oli väga ilus tõrviku rongkäik ja ilutulestik. Kogu teisel nädalal ma aitasin Arvisel masinat testida, ehk teine nädal oli tüütu ja mina mõistsin, et õppima peab, sest liinitöö pole mulle. Nädalavahetusel tuli minu pere mulle külla käisime koos Lidos söömas ja pärast vanalinnas. Tagasi jõudes näitasin vennale kuidas tätoveerida harjutusnahal.

Vihjeks võin öelda, et lootust on, et järgmine nädal tuleb huvitavam postitus :D